Частина 1 (початок)
12.05.06 директор КП «СЄЗ» повідомив, що спеціалістами підприємства «проведено обстеження технічного стану несучих та огороджувальних конструкцій житлового будинку з прибудованим магазином «Владі».
Встановлено, що «протягом тривалого часу основа будинку замочувалась водами з водонесущих комунікацій всередині будинку, дощовими та талими водами ззовні. Результатом замочування стали нерівномірні просідання основи, блок-секції дали крен. Максимальний крен відмічається на південно-західному куті 3-ьої блок-секції – 209мм та 185 мм.
Аналіз результатів геодезичного контролю показує, що максимальне просідання спостерігається на репері № 10 третьої блок-секції. Відхилення кута стіни з репером №10 у західному напрямку 209 мм, в південному -185 мм. В стіні та несучих цегляних колонах прибудованого магазину «Владі» з’явились тріщини локального просадного характеру. Розташування деформованих конструкцій у репера №10, тобто в місці максимальних просідань» .
До розмивання ґрунтової подушки додався ще один фактор – перебудова квартир першого поверху та аварійного виходу першої блок-секції під магазини. Така перебудова не рідко відбувалась з грубими порушеннями, тому не дивно, що на фасаді цієї секції з’явилась тріщина з 2-го по 5-й поверх. Кілька з тих факторів, що ведуть до додаткового навантаження на несучі стіни продовжують діяти і дотепер – в магазині «Сантехніка» частково розібрана несуча стіна, протягом двох років повністю демонтоване вимощення перед квартирою ФОП Хребтової, якій заборонено проводити будь-які будівельні роботи. Про це йдеться в припису ДАСКо архітектури від 18.05.2006 року - «У зв’язку з аварійним станом будинку № 42-б по вул. Електрометалургів, тріщини в несучих стінах секції № 1, крен 2 та 3 секції, підтоплення підвалу 2 секції будь-які будівельно-монтажні роботи ЗАБОРОНЕНІ!». Стосовно цієї реконструкції є також висновок ДНІІСП від 2006 року:
1. Проектування та реконструкція, що планується, житлового приміщення 9-поверхового будинку з додатковою прибудовою, що примикає до будівлі магазину «Владі» виконана без оцінки технічного стану сусіднього будинку та без урахування впливу на додаткове осідання існуючої будівлі. Це є грубим порушенням вимог діючих нормативів.
2. До усунення вище згадуваних порушень виконання робіт із зведення прибудови повинно бути зупинено.
Погіршення стану будинку спонукало мешканців будинку в 2006 році утворити неформальне об’єднання - громадський Комітет по спасінню будинку №42-б. Активісти Комітету, виконуючи функції, які повинен був виконувати управитель – КП ЖЕК-2, піднімали питання щодо порятунку будинку перед керівництвом міста, депутатами, фракціями міської ради та іншими установами. В цілому звернення сприймались з розумінням, приймались рішення, які здебільшого не виконувались виконавцями. Так, наприклад, міський голова в листі № 579 від 03.07.2006 повідомив, що силами КП ЖЕК-2 «у двадцятиденний термін будуть замінені каналізаційні стояки та частково внутрішньопідвальна каналізаційна мережа». Звичайно, і обіцянку мера КП ЖЕК-2 до цього часу не виконало.
Мешканці будинку, цілком слушно вважають головною причиною стану, у якому перебуває будівля, безініціативність та бездіяльність теперішнього балансоутримувача та управителя - КП ЖЕК-2, яке не тільки систематично не виконувало умов договору з мешканцями щодо поточного утримання (про що окрема мова), але і не вживало жодних дієвих заходів для ліквідації основної небезпеки – підтоплення, яке призводить до руйнування будинку. Більше того, протягом двадцяти років, що триває це підтоплення, в тому числі з невідомих джерел, КП ЖЕК-2 не спромігся віднайти або виготовити технічну документацію, а саме схеми інженерного обладнання, в першу чергу схеми водонесучих мереж.
У 2007 році вперше з’явилась надія на те, що проблеми будинку нарешті будуть вирішені. Листом № 546 від 21.06.07. Нікопольський міський голова повідомив, що « у «Програмі розвитку ЖКГ міста Нікополя на 2007 рік» передбачені роботи з капітального ремонту будинку 42-б по вул. Електрометалургів. Всього на будинок плануються видатки у розмірі 225,4 тис. грн.».
В листі міського голови повідомлялось, що «роботи щодо обстеження причин замочування виконуються Дніпропетровським НІІСП». У Програмі на обстеження причин замочування виділялось 40 тис. грн. Ще 25 тис. грн виділялось на виконання проекту з усунення причин деформації. На виконання цих робіт укладено договір з ТОВ «Інвестпроект». Далі в листі міського голови говориться, що «після отримання проекту УЖКГ проведе процедуру визначення виконавця робіт (тендер) з усунення причин замочування, на яку необхідний час від 25 до 35 днів. По закінченні тендерних процедур переможець повинен приступити до виконання робіт». У листі № 1972 від 25 вересня 2007 року секретар міської ради повідомила, що «проект на роботи з усунення причин деформації будинку отримано УЖКГ 30 липня 2007 року». На роботи з усунення причин замочування виділено, згідно листа міського голови 150 тис грн. «В тому числі перекладання внутрішньодворової каналізації – 20 тис. грн., вирівнювання профілю двору – 15 тис. грн, посилення несучих конструкцій – 115 грн. Також, відповідно до програми, у червні поточного року виконується капітальний ремонт покрівлі на суму 10400 грн.»
Після отримання листа від міського голови та листа подібного змісту від секретаря міської ради мешканці сподівались, що заходи передбачені Програмою розвитку ЖКГ міста Нікополя на 2007 рік стосовно порятунку нашого будинку нарешті будуть виконані. Але подальший розвиток подій пішов по знайомому вже сценарію – абсолютно повного невиконання обіцянок та прийнятих рішень. До цього часу нам невідомо, чи, нарешті, Дніпропетровський НІІСП визначив причини підтоплення фундаментів будинку? Чи визначений виконавець робіт згідно проекту по укріпленню несучих конструкцій? Чи будуть взагалі виконуватись заплановані Програмою роботи, бо вже минув рік від того часу, коли визначений тендером виконавець мав приступити до їх виконання? Яка доля коштів, виділених на виконання цієї Програми?
З запланованих робіт по усуненню причин замочування виконано «перекладення внутрішньодворової каналізації». Але це перекладення важко віднести до робіт, спрямованих на усунення причин замочування, так як, труби, що замінювалися, укладались просто у воду того ж «невідомого походження», що наповнювала траншеї. Відомо, що ці роботи були виконані силами і за рахунок ТОВ «АТБ - Маркет». При зверненні уваги керівництва цього підприємства на воду у траншеях, вони заявили, що їх завдання просто поміняти труби. Також за рахунок цього підприємства було проведено «вирівнювання профілю двору», після чого благоустрій прибудинкової території не був відновлений: каналізаційні колодязі за межами внутрішньоквартальної дороги залишились розритими і не облаштованими; залишена частково розритою траншея після прокладення каналізаційних труб; не відновлений після проведених робіт тротуар біля 1-го під’їзду будинку; не відновлена загорожа біля 1-го під’їзду, що призвело до інтенсивного руху автомобільного транспорту прибудинковим тротуаром; не відновлені паркани у дворі будинку.
Крім того, вирівнювання профілю двору мало на меті забезпечення повного відтоку дощової води для запобігання зовнішнього підтоплення підвалів будинку. Зазначеної мети вдалось досягти лише частково. Дощова вода під час злив тепер у значній кількості збирається на дорозі перед 3-ім під’їздом будинку, що враховуючи незадовільний стан цієї дільниці дороги знову становить загрозу підтоплення підвалу. До того ж результату може призвести те, що оголовки колодязів не підняті, а зроблені в рівень з дорогою.
На цей час замочування основи фундаменту будинку відбувається з тією ж інтенсивністю, що і в усі попередні роки. Підвал 2 секції, як і раніше, наповнений водою із «джерел як невідомого» так і відомого (названих вище) походження. Ґрунтова подушка продовжує замочуватися через потрапляння дощових вод через несправну зливову каналізацію, порушені тротуари та вимощення.
З огляду на невтішний для нашого будинку розвиток подій та незважаючи на його занедбаний стан, мешканці на Установчих зборах 23 квітня 2008 року вирішили створити об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, сподіваючись на те, що створення ОСББ приверне необхідну увагу до проблем будинку, що нарешті призведе до їх вирішення.
Частина 3 (вимоги ОСББ)
|